BTT VALLS
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Restauració bici carretera Olmo Competition

2 participantes

Restauració bici carretera Olmo Competition Empty Restauració bici carretera Olmo Competition

Missatge  Dani Dv Feb 26, 2010 9:53 pm

Wenu, vull compartir amb vosaltres el procés de restauració d'una bicicleta de carretera de la marca Olmo, model Competition.

La bici me l'ha regalat un company de feina ja que la tenien oblidada i rovellant-se.

Originalment els components son:

cuadre: Olmo Competition

potencia: Roto

manillar: Roto

Manetes de frè: ?

Frens: ?

Sillin:

Tija: ?

llantes: Mavic ?

Bujes: Shimano ?

Tubulars: Vitoria Rally

Les fotos de la bici i components originals:

La bici sencera

Restauració bici carretera Olmo Competition 01originalsencera

El canvi

Restauració bici carretera Olmo Competition 02originalcanvi

Plats Bieles i desviador

Restauració bici carretera Olmo Competition 03originalpedalier

Vista frontal

Restauració bici carretera Olmo Competition 04originalmanillar

Pinyonera

Restauració bici carretera Olmo Competition 05originalpinyons

Bujes

Restauració bici carretera Olmo Competition 06originalbuje

Sillin i tija

Restauració bici carretera Olmo Competition 07originaltijasillin

Bé, el primer de fer és desmuntar-ho tot, TOT!

Potencia pulida i detall de la marca

Restauració bici carretera Olmo Competition 08pecespotencia

Restauració bici carretera Olmo Competition 09pecespotencia2

Forquilla on podeu veure la meitat pulida i l'altre meitat amb l'òxid

Restauració bici carretera Olmo Competition 11pulintforquilla2

Forquilla ben pulida i detall de les punteres

Restauració bici carretera Olmo Competition 14pulintforquilla5.th Restauració bici carretera Olmo Competition 15pulintforquilla6

Restauració bici carretera Olmo Competition 18pulintforquilla9

Quan ja ho tenim tot desmuntat, el primer és treure la pintura del cuadre, jo ho he fet de vàries maneres, amb paper de lija, amb una radial amb disc de filferros, i amb decapant.

Primer treiem els adhesius per a poder aplicar el decapant, si no us surten com a mi, amb la radial surten amb un plis-plas.

El decapant s'ha de posar amb una capa ben generosa, no com si pintèssim, sino com si untèssim nocilla amb el pinzell Smile En teoria el decapant us treurà tota la pintura, però a mi s'em va resistir en varis llocs coincidint amb els llocs on hi havia més òxid, per tant vaig agafar el paper de lija i com que ja en quedava poca aviat la vaig treure. Detall de com em van quedar els llocs on no va marxar la pintura:

Restauració bici carretera Olmo Competition 20decapant1

Restauració bici carretera Olmo Competition 21decapant2

Un cop sense pintura, lijarem els llocs on hi hagi òxid, jo vaig comprar un líquid per a treure'l, es pinta el quadre amb el líquid transparent, i al cap de 20 minuts ja ha marxat tot l'òxid.

Damunt d'aquesta capa d'antioxidant ja hi podem posar la primera capa de pintura, bé, pintura de color no, abans hi hem de posar una base per a que la pintura s'hi agafi bé i que també protegeix el cuadre de l'òxid, el producte en qüestió es diu Imprimició i en venen en esprai.

Restauració bici carretera Olmo Competition 22imprimicio

Sobretot penseu que li donarem varies capes de cada tipus de pintura, per tant, al aplicar la imprimició no us encaparreu en una zona que no hagi quedat pintada ja que si hi insistiu pot ser que us regalimi hi ho haurieu de lijar un cop sec, en la següent capa comenceu per aquella zona i segur que us quedarà bé. Jo li he donat 4 capes d'imprimició respectant el temps que marca el producte entre capa i capa. Detalls de com ha quedat després de la imprimició:

Restauració bici carretera Olmo Competition 23imprimicio2.th Restauració bici carretera Olmo Competition 24imprimicio3.th Restauració bici carretera Olmo Competition 25imprimicio4.th Restauració bici carretera Olmo Competition P1000945.th Restauració bici carretera Olmo Competition P1000946v.th Restauració bici carretera Olmo Competition P1000947t.th Restauració bici carretera Olmo Competition P1000948.th Restauració bici carretera Olmo Competition P1000949q.th

Abans de posar la capa de pintura de color deixeu assecar bé la imprimició i feu varies capes com amb la imprimició, en aquest pas vigileu molt amb les gotes ja que un fallo en aquesta capa es veurà al final. Detalls de la fina primera capa i com no he insistit en que quedés ben coberta:

Restauració bici carretera Olmo Competition P1000992x Restauració bici carretera Olmo Competition P1000991y.th Restauració bici carretera Olmo Competition P1000995f.th

Foto després de les capes de pintura de color, ara a deixar assecar entre 3-4 hores tal com diu el fabricant.

Restauració bici carretera Olmo Competition P1000988z
Dani
Dani

Nombre de missatges : 303

http://www.tinet.org/~pfa/dani/dani.html

Tornar a dalt Ir abajo

Restauració bici carretera Olmo Competition Empty Re: Restauració bici carretera Olmo Competition

Missatge  BlackJou Dl Mar 01, 2010 10:32 pm

Ets un clàssic en tots els àmbits tu eh... t'està quedant molt wapa!!!
BlackJou
BlackJou
Admin
Admin

Nombre de missatges : 391
Ubicació : Someday Anywhere

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt