Restauració bici carretera Olmo Competition
2 participantes
Pàgina 1 de 1
Restauració bici carretera Olmo Competition
Wenu, vull compartir amb vosaltres el procés de restauració d'una bicicleta de carretera de la marca Olmo, model Competition.
La bici me l'ha regalat un company de feina ja que la tenien oblidada i rovellant-se.
Originalment els components son:
Les fotos de la bici i components originals:
La bici sencera
El canvi
Plats Bieles i desviador
Vista frontal
Pinyonera
Bujes
Sillin i tija
Bé, el primer de fer és desmuntar-ho tot, TOT!
Potencia pulida i detall de la marca
Forquilla on podeu veure la meitat pulida i l'altre meitat amb l'òxid
Forquilla ben pulida i detall de les punteres
Quan ja ho tenim tot desmuntat, el primer és treure la pintura del cuadre, jo ho he fet de vàries maneres, amb paper de lija, amb una radial amb disc de filferros, i amb decapant.
Primer treiem els adhesius per a poder aplicar el decapant, si no us surten com a mi, amb la radial surten amb un plis-plas.
El decapant s'ha de posar amb una capa ben generosa, no com si pintèssim, sino com si untèssim nocilla amb el pinzell En teoria el decapant us treurà tota la pintura, però a mi s'em va resistir en varis llocs coincidint amb els llocs on hi havia més òxid, per tant vaig agafar el paper de lija i com que ja en quedava poca aviat la vaig treure. Detall de com em van quedar els llocs on no va marxar la pintura:
Un cop sense pintura, lijarem els llocs on hi hagi òxid, jo vaig comprar un líquid per a treure'l, es pinta el quadre amb el líquid transparent, i al cap de 20 minuts ja ha marxat tot l'òxid.
Damunt d'aquesta capa d'antioxidant ja hi podem posar la primera capa de pintura, bé, pintura de color no, abans hi hem de posar una base per a que la pintura s'hi agafi bé i que també protegeix el cuadre de l'òxid, el producte en qüestió es diu Imprimició i en venen en esprai.
Sobretot penseu que li donarem varies capes de cada tipus de pintura, per tant, al aplicar la imprimició no us encaparreu en una zona que no hagi quedat pintada ja que si hi insistiu pot ser que us regalimi hi ho haurieu de lijar un cop sec, en la següent capa comenceu per aquella zona i segur que us quedarà bé. Jo li he donat 4 capes d'imprimició respectant el temps que marca el producte entre capa i capa. Detalls de com ha quedat després de la imprimició:
Abans de posar la capa de pintura de color deixeu assecar bé la imprimició i feu varies capes com amb la imprimició, en aquest pas vigileu molt amb les gotes ja que un fallo en aquesta capa es veurà al final. Detalls de la fina primera capa i com no he insistit en que quedés ben coberta:
Foto després de les capes de pintura de color, ara a deixar assecar entre 3-4 hores tal com diu el fabricant.
La bici me l'ha regalat un company de feina ja que la tenien oblidada i rovellant-se.
Originalment els components son:
cuadre: Olmo Competition
potencia: Roto
manillar: Roto
Manetes de frè: ?
Frens: ?
Sillin:
Tija: ?
llantes: Mavic ?
Bujes: Shimano ?
Tubulars: Vitoria Rally
Les fotos de la bici i components originals:
La bici sencera
El canvi
Plats Bieles i desviador
Vista frontal
Pinyonera
Bujes
Sillin i tija
Bé, el primer de fer és desmuntar-ho tot, TOT!
Potencia pulida i detall de la marca
Forquilla on podeu veure la meitat pulida i l'altre meitat amb l'òxid
Forquilla ben pulida i detall de les punteres
Quan ja ho tenim tot desmuntat, el primer és treure la pintura del cuadre, jo ho he fet de vàries maneres, amb paper de lija, amb una radial amb disc de filferros, i amb decapant.
Primer treiem els adhesius per a poder aplicar el decapant, si no us surten com a mi, amb la radial surten amb un plis-plas.
El decapant s'ha de posar amb una capa ben generosa, no com si pintèssim, sino com si untèssim nocilla amb el pinzell En teoria el decapant us treurà tota la pintura, però a mi s'em va resistir en varis llocs coincidint amb els llocs on hi havia més òxid, per tant vaig agafar el paper de lija i com que ja en quedava poca aviat la vaig treure. Detall de com em van quedar els llocs on no va marxar la pintura:
Un cop sense pintura, lijarem els llocs on hi hagi òxid, jo vaig comprar un líquid per a treure'l, es pinta el quadre amb el líquid transparent, i al cap de 20 minuts ja ha marxat tot l'òxid.
Damunt d'aquesta capa d'antioxidant ja hi podem posar la primera capa de pintura, bé, pintura de color no, abans hi hem de posar una base per a que la pintura s'hi agafi bé i que també protegeix el cuadre de l'òxid, el producte en qüestió es diu Imprimició i en venen en esprai.
Sobretot penseu que li donarem varies capes de cada tipus de pintura, per tant, al aplicar la imprimició no us encaparreu en una zona que no hagi quedat pintada ja que si hi insistiu pot ser que us regalimi hi ho haurieu de lijar un cop sec, en la següent capa comenceu per aquella zona i segur que us quedarà bé. Jo li he donat 4 capes d'imprimició respectant el temps que marca el producte entre capa i capa. Detalls de com ha quedat després de la imprimició:
Abans de posar la capa de pintura de color deixeu assecar bé la imprimició i feu varies capes com amb la imprimició, en aquest pas vigileu molt amb les gotes ja que un fallo en aquesta capa es veurà al final. Detalls de la fina primera capa i com no he insistit en que quedés ben coberta:
Foto després de les capes de pintura de color, ara a deixar assecar entre 3-4 hores tal com diu el fabricant.
Re: Restauració bici carretera Olmo Competition
Ets un clàssic en tots els àmbits tu eh... t'està quedant molt wapa!!!
BlackJou- Admin
- Nombre de missatges : 391
Fecha de inscripción : 13/01/2008
Edad : 44
Ubicació : Someday Anywhere
Temas similares
» busco forums populars de ciclisme de carretera, quins sabeu?
» Oportunitat! Bici de carretera GIANT
» EN TIEMPOS DE CRISIS
» Oportunitat! Bici de carretera GIANT
» EN TIEMPOS DE CRISIS
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum